15 Eylül 2011 Perşembe

Runway Beat - J-Film

* Adı: ランウェイ☆ビート / Runway Beat
* Yönetmen: Kentaro Otani
* Yazar: Maha Harada (Mobil Roman)
* Senarist: Izumi Takahashi
* Yapımcı: Hiroaki Saito
* Görüntü Yönetmeni: Jun Fukumoto
* Çıkış Tarihi: 19 Mart 2011
* Süre: 126 Dakika
* Yapım Şirketleri: Shochiku, TBS
* Dil: Japonca
* Ülke: Japonya

Runway Beat, modayla ilgili bir film. Moda temasına ilgisi olanlar beklentilerini fazla yüksek tutmasınlar yine de çünkü bu filmde Paradise Kiss kadar detaylı ve orijinal bir kıyafet tasarımı yok. Buna rağmen 2 saat boyunca fazla sıkmadan kendini izletebilen filmler arasında yerini gayet güzel de alıyor bana göre.

Oyuncular

Poster'deki o "NANA" yazısına açıklık getireyim. Yazan kişi'nin NANA ya da Yazawa Ai ile bir ilgisi yok. Filmin yönetmeni Kentaro Otani aynı zamanda NANA live-action filmlerinin de yönetmeni o yüzden posterde NANA adı geçiyor. Kentaro Otani'nin moda ve müzik temalı senaryolara büyük bir zaafı olduğu kesin. NANA filmlerine oranla daha kaliteli bir çalışma yapmış. NANA'nın live-action filmlerini güzel bir uyarlama olarak bulmayanlardanım ben de, evet.


Mizorogi Biito terzi dedesinin yanında yetişmiştir. Dedesiyle beraber dikiş yapmaktan çok hoşlanmış ve bu eğlenerek yaptığı bir hobi haline gelmiştir. Lise'ye geçtiğinde babası'nın yanına taşınır ve dedesini ardında bırakarak yeni bir okula transfer olur. Biito'nun babası ünlü bir modacı ve işkolik biridir. Biito'nun yeni transfer olduğu okul bir okul festivali düzenleyecektir ve moda gösterisi yapmaya karar verilir. Moda gösterisi bu okula giden ünlü model Miki Tachibana vasıtasıyla yapılacaktır ama eksik bir şey vardır. Miki kolay kolay kıyafet beğenen bir tip değildir ve sınıfta kimse'nin çizdiği kıyafet tasarımını beğenmez. Biito geldiğinde tam moda gösterisi iptal olacakken Biito'nun sınıfın hikikomorisi Satoru'nun üstünde yaptığı değişiklikle her şey bir anda değişiverir.


Biito sınıftaki herkes için moda gösterisinde giyecekleri bir kıyafet tasarlar. Miki de dâhil olmak üzere herkes dizaynları çok beğenir ve bir an önce hazırlıklara başlarlar. Miki radyo programında okulundaki festivalde bir moda gösterisi yapacaklarını duyurur, Biito'nun kendi için dizayn ettiği kıyafeti giyip fotoğrafını çekerek blog'una koyar. Blog'una kıyafeti nereden alabileceklerini soran bir sürü yorum gelir ve Miki'nin bağlı olduğu şirket bu durumdan hiç hoşlanmaz ve film bu şekilde gelişip ilerleeeer...


Converse birleştirmediğiniz için teşekkürler. En azından bu biraz daha sempatik?

Moda ve lise gençliğinin harmanlanmış hali bir nevi bu film. Bu film'i izledikten sonra evdeki dikiş makinesini tekrar ortaya çıkarasım geldi. Bir aralar dikerdim kendime deli saçması bir şeyler. Komik olan şey bu filmdeki gibi ben de kareli kumaşları kullanmayı çok severim. Bir keresinde siyah-sarı kareli bir kumaştan pantolon yapmıştım bir tane. Üstüne de uçlarını param pinçik ettiğim bir eteği birleştirmiştim. Sonra kenar kısımlarına tavşan şeklinde süsler yapmıştım o tavşan süslerini hangi kafayla yaptıysam hatırladıkça gülüyorum. Çok tembel bir insan olmasam büyük ihtimal şu an deli saçması kıyafetler dikmeyi hala devam ettirmiş olurdum. Unuttuğum bir hobimi hatırladım bu film sayesinde :D


Puan: 6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder