14 Ekim 2015 Çarşamba

[PSP] Amnesia - Bütün Psikopatların Bir Araya Toplandığı Oyun

Ukyo is loveUkyo is life. Daha yazının başından en sevdiğim karakteri belli etmek asadjksdjsd

Yazmaya başladığım Otome Oyunu serilerinden üçüncüsüyle yeniden geri döndüm. Aslında bütün Alice oyunlarını kapsayan biraz daha detaylı bir Alice incelemesi yazacaktım ama hem geçenlerde çıkan Quinrose'un bağlı olduğu şirketin batması yüzünden hem de çok tembel olduğumdan uzun incelemeyi bir türlü tamamlayamadım asadjksdjksd. Onu başka bir zamana atarak geçenlerde inceleme yazabilmek adına tekrar hatırlamak için oynadığım oyunlardan Amnesia otome oyunu hakkında yazı yazmaya karar verdim. Daha bir sürü seri var yazacağım ama yazmam kaç seneyi alır bilemiyorum asadjksdjk şu üşengeçliğimden çektiğim kadar hiçbir şeyden çekmedim. Bad Medicine ve DYNAMIC CHORD var mesela o seriler içinde ama hiç beğenmediğimden bu ikiliyi yazmayada bilirim karar veremedim. Ben bıktım bu Yandere'lerden. Yanderesiz seri görmek istiyorum artık. :'( Bu yazıda Yandere'lerden ne kadar iğrendiğime de şahit olacaksınız, evet.

Şimdi, öncelikle bu serinin animesi var bir de ama çoğu otome oyunu uyarlanma seride de olduğu gibi neyin ne olduğu inanılmaz karışık. Malum, oyunda çeşit çeşit karakter var istediğiniz karakteri seçip seçip oynuyorsunuz. Bütün karakterlerin routeları eklendiğinden dolayı anime'de baş karakterimiz (yani biz asadjksdjksd) önce bir onunla sevgili oluyor, sonra başkasıyla. O nedenle, otome oyunlarının animesinin yapılması taraftarı değilim ama NORN9 ve Meiji Tokyo Renka da bu kervana katıldı maalesef. NORN9 bayağı karışık bir de, üç tane seçebileceğiniz kız karakter var ve hepsi için seçebileceğiniz farklı üç tane erkek karakter var. Tam bir cümbüş olacak NORN9 asadjksd hayal etmek bile istemiyorum :D

Öeh, yine konudan çıktım her zamanki gibi. Ne diyodum? Amnesia'nın konusu şu şekilde: Ana Karakterimiz (ismi yok ama sonraki later ve world serilerinde isminin Mary Sue olduğunu öğreniyoruz, ironinin böylesi ahahahaşsdjksd. -onları anlatmayacağım bu arada. fazla eğlenceli olmayan fandiskler çünkü. ben pek beğenmedim.-) hafızasını kaybediyor (bunu biz seçimlerimizle oynuyoruz). Uyandığında yavaş yavaş hafızasını kazanmaya çalışıyor. Bunu yaparken kimseye hafızasını kaybettiğini belli etmemeye çalışıyor tabii ki de. (Kimseyi tanımazken çok mümkün böyle bir şey sanki :d) Konu ilk bakışta fazla klasik geliyor evet, fakat baş karakterin hafızasını neden ve nasıl kaybettiğini öğrendikçe çok da klasik değil, aksine fazlasıyla dark bir VN oyunu oynadığımızı anlıyoruz. 

Yazının devamı spoiler içermektedir. Lütfen ona göre ilerleyiniz :d Gelelim karakter route yorumlarına. Benim oyunu gördüğümde ilk beğendiğim karakter Ukyo olmuştu. (Uzun saçlı 2d erkek fetişim var biraz aptalım :( aşopdfjkdshgfkjsd.) Fakat onun route'u en spoiler içerikli route olduğu için bütün karakterleri sıra fark etmeksizin oynadıktan ve iyi sonları aldıktan sonra açılıyor ve öyle oynayabiliyorsunuz. Sırf Ukyo'yu oynamak için Toma'nın routenı da işte bu yüzden oynamak zorunda kaldım ve ona birazdan detaylı bir şekilde giydireceğim. İş öyle olunca, ilk oynadığım route Ikki'nin routeydu. Tam bir işkenceydi.
Ikki, çocukken kayan bir yıldıza dilediği kızlar bana hasta olsun ehe mehe tarzında mal bir dilek yüzünden, bütün kızları peşinden koşturmaya başlar ve adına fan kulübü kurarlar. Hafızasını kaybetmeden önce onunla sevgili olan biz de bu malın başımıza getireceği türlü işkenceyi çekmek zorunda kalırız. Bu kulübün başı olan dengesiz Rika adlı kızımız bizi öldürmeye bile kalkar...
Napıyosunuz olm siz? Tek güzel yanı seiyuusunun Taniyama Kishou olmasıydı. Lütfen fan kulübünü de alıp gider misin?
Sonra oynadığım route ise Shin'di. Ikki'den sonra sanırım ben leş bir otome oynuyorum diyerek hiç bir beklentim olmadan oynamaya başlamıştım ama Ikki'ye kıyasla eğlendiğim bir route olmuştu. Klasik çocukluk arkadaşından erkek arkadaşına geçiş routeydu ama Ikki'den sonra sevimli bir tsundereyle oynamak daha keyif vericiydi. Ardından Kent ile oynadım.
Of of of... Bu kadar sıkıcı mal bir karakterle kim niye otome oynar acaba dedirtti. İlk defa aşık olan, matematikten başka konuşacak konusu olmayan saçma bir karakterdi. Auto skipe alıp devam ederek geçtim. O derece evet. Ve Ukyo'ya ulaşmamdan önceki son route; Toma'nın route'u.
Allah sizin belanızı versin mk mazoşist Japon kızları. Kendisi bir yandereydi. Evet, yandere. Ikki'nin fan kulübünün bize yaptığı zorbalığı görünce kafayı yiyerek benim kızıma kimse zarar vermeyecek diyerekten yemeğimize nuri alço edasıyla uyku hapları koyarak bizi odasına bizim için özel olarak aldığı bir kafese hapsetti. Evet, kafes. 

....

Hayvanat bahçesinde pitona bakıcılık mı yapıyorsun mk ne kafesi lan??? Bu oyunun çıktığı yıl, o yıl çıkan otome oyunları için yapılan ankette Japon kızlar en sevdiği karakter olarak bu manyağı birinci seçmişti. Umarım sizi kamçılayarak kafese sokacak bir yandere bulursunuz mk akılsızları. Ukyo'nun routena gelelim.
En acıklı, en korkunç, en sevimli route bir arada olacak deseler o route işte bu olurdu. Baş karakteri kurtarmak için değişik dünyadan dünyaya atlayan, bu yüzden çift kişiliği oluşan zavallı emo Ukyo :( Böyle söyleyince biraz malca oldu sanırım :d. Baş karakteri gerçekten sevdiği en çok belli olan karakter olduğu için Ukyo'nun routeu diğerlerine göre daha iyiydi. Diğer kişiliğine bürünüp korkunç surat yaptığında ilk defa gördüğümde korkmuştum evet.... Sonuç olarak fena oyun değildi. Özellikle çizimleri ve müzikleri güzel, hikayesi ve karakterler de orta seviyedeydi. Yandere yapmayın ama artık mk lütfen rica ediyorum ya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder